83% van de consumenten is bereid om persoonlijke data te delen in ruil voor juist gepersonaliseerde aanbiedingen

Personalisatie in digitale marketing is een must. Uit onderzoek van de Reputatiefabriek blijkt namelijk dat 86% van de consumenten aangeeft dat het personaliseren van advertenties impact heeft op hun online aankoop. Bovendien zegt 78% van de klanten terug te keren naar een website als zij gepersonaliseerde acties aanbieden. Aan dit onderzoek hebben 1028 respondenten deelgenomen.…

Lees verder!

De ouders die het meest bezorgd zijn om de privacy van hun kind, zijn ook de ouders die het meeste online delen.

Uit onderzoek van de Reputatiefabriek blijkt dat ouders die zich zorgen maken om de privacy van hun kind, zelf het meeste online delen. Driekwart van de ouders ziet gevaar in het online zichtbaar zijn van zijn/haar kind, maar ze hebben meer vertrouwen in hun eigen privacyvaardigheden dan in die van anderen. Dit onderzoek is gehouden…

Lees verder!

40% van de internetgebruikers is zich niet bewust van het feit dat Google persoonsgegevens opslaat

Uit onderzoek van de Reputatiefabriek blijkt dat zo’n 40% zich niet bewust is van het feit dat Google allerlei persoonsgegevens opslaat. 1660 willekeurige respondenten hebben via internet een vragenlijst ingevuld. Opvallend is dat, aan het eind van de enquête, ruim een derde van de respondenten aangeeft zich zorgen te maken om wat Google van hem/haar…

Lees verder!