40% van de werknemers vindt zijn/haar baan niet zinvol

Uit onderzoek van de Reputatiefabriek blijkt dat 2 op de 5 werknemers zijn of haar baan niet nuttig vindt en er daarom weinig tot geen voldoening uithaalt. Opvallend is dat maar 16% van de werknemers die niet tevreden is, actief op zoek is naar een andere baan. Dit onderzoek is gehouden onder 1000 willekeurige, maar wel werkende, respondenten.

Uit onderzoek van de Reputatiefabriek blijkt dat 2 op de 5 werknemers zijn of haar baan niet nuttig vindt en er daarom weinig tot geen voldoening uithaalt. Opvallend is dat maar 16% van de werknemers die niet tevreden is, actief op zoek is naar een andere baan. Dit onderzoek is gehouden onder 1000 willekeurige, maar wel werkende, respondenten.

Zo’n twintig procent verveelt zich ook wel eens op werk. Deze werknemers vinden dat zij meer kennis en vaardigheden hebben dan nodig voor het huidige werk. ‘’Ik heb leuke collega’s, mijn leidinggevende is prima en ik werk in een prettige werkomgeving. Het is allemaal heel comfortabel en daarom blijf ik denk ik plakken. Maar uitdaging, dat mis ik al jaren’’, vertelt een respondent. 

Werkgeluk 

De respondenten geven aan zich zinvol te voelen als zij op hun werk hun kwaliteiten volledig kunnen inzetten, impact hebben en de mogelijkheid hebben om te groeien. Door het doen van zinvol werk denkt 52% van de respondenten meer plezier te hebben in hun werk, 45% denkt efficiënter te zijn in hun werk en 40% denkt zelfs over-all gelukkiger te zijn.

Vrijwilligerswerk

Zo’n 35% van de respondenten geeft aan vrijwilligerswerk te doen om zich toch zinvol te voelen. Zij hebben zich vrijwillig aangemeld en besteden gemiddeld zo’n 4,5 uur per week aan vrijwilligerswerk. Zij houden zich dan voornamelijk bezig met met het organiseren van activiteiten (55%), besturen (28%) en de administratie (18%). 

Wil jij ook meer organisch verkeer?

Plan dan vrijblijvend een kennismaking met ons in en ontdek jouw maximale potentie. Even bellen kan natuurlijk ook, bij ons vindt je altijd een luisterend oor.

Learn how we helped 100 top brands gain success